Hurra Sweden!

 
GRATTIS Sverige på nationaldagen och alla som lever innanför Sveriges gränser! 

Denna nationaldag firas i lugn o ro hemma av mig, - som vanligt. Jag försöker få nog med krafter att eventuellt gå en sväng till Ica, ca 50m bort. Har haft den planen hela veckan men inte lyckats få tillräckligt med krafter att göra det hittills. 
 
Det slog mig att det är midsommar om ca två veckor och man hör och läser hit och dit hur folk ska fira sin midsommar. Min ex särbo ska på sin brors bröllop exempelvis vilket blir en fin upplevelse för honom, vilket jag är hjärtligt glad över 😊
 
Jag själv har inga planer. Även om jag inte kan göra så mycket och min ork är mycket begränsad skulle det vara trevligt att bli bjuden, eller medbjuden, på något firande. Att äta en bit mat och sedan lägga sig för att vila, kan ge nog så mycket för en som redan lever i ensamhet och är 'fången' inom hemmets fyra väggar. Dessutom kommer jag ingenstans för de gånger jag blivit bjuden så har min ex särbo skjutsat mig och hämtat mig, då jag inte klarar av att både köra bil längre sträckor och sitta upprät och vara social efter det. Så för att komma någonstans har jag fått förlita mig på honom, som faktiskt ställt upp för mig även alla dessa år efter vår separation - i vått och torrt. Det finns få jordänglar men de finns ☺
 
Är man svårt sjuk och dessutom singel kvinna så haglar inte inbjudningar precis. Högtidsdagar brukar firas i hemmets lugna vrå, nyår, midsommar m.m. 
När jag nu dessutom valt, sedan över ett halv år tillbaka vara och förbli singel så får man ju känna av denna ensamhet i ben och märg. På gott och ont alltså. 
 
Det var lite av dagens funderingar från min soffa nånstans i mellansverige 😉
 
Ha en fin nationaldag idag alla firare! Jag ligger på spikkudden och försöker lindra nackvärken med efterföljande migränkännigar ett tag till ☺
 
 
 
 
Mats Lindström

Jag förstår att det kan kännas tungt, extra tungt när det är högtidsdagar. Därför ska vi alla fortsätt kämpa för att du och alla andra som lider av denna fruktansvärda sjukdom ska få ta adekvata prover och få adekvat behandling. Tur att du ändå får hjälp av ditt ex. Vänskap är också bra!

Svar: Tack Mats!Du gör ett förträffligt jobb med detta och vi ME-sjuka är otroligt tacksamma för det! Nu ska vi få sjukvården i Sverige att vakna! 👍
PatriZia

Annasara
2015-06-06 @ 19:07:56

Förstår dig så vännen! Vi skulle behöva lavitera till varandra. Då hade vi sluppit transportsträckorna! I dag har jag åkt med till en blomster affär. Vi köpte lobelia till altan och stora marguriter. Till studenten på onsdag. Jag har inte så många varv kvar på din sjal nu. Men det får vila då krafterna används till nödvändigheter nu. Snart så har du den på dina axlar 😉💜💜💜💜 kram

Svar: Åh så mys med blommor på altan! Du får gärna komma med en bild till oss nyfikna😉Ta det lugnt med sjalen, du behöver dina krafter till det absolut viktigaste kära du 💜
Kram tillbaka till dig AnnaSara💜
PatriZia

Anna Sjölin
2015-06-07 @ 08:58:45

Hej!
Vill tacka för en fin start på din blogg! Tacksam för att du visar en ME-sjuks begränsningar, att du generöst delar med dig av ditt liv och låter mig känna med dig!! ❤️❤️❤️ Vet att du mitt i "ensamheten" och sorgen över det "förlorade livet" har måååånga ME-systrar och ME-bröder!!/ kraaaaam fina DU


Svar: Tack Anna💜Ja, jag tycker det är viktigt att världen vet hur begränsade vi är och hur illa ens tillvaro med svår ME är. Dessutom tror jag att det är viktigt att vi får ur oss dessa känslor av frustration, ensamhet och den kamp vi för varje dag för att inte låta dessa tära inombords.
Jag har lärt känna såå många otroligt fina ME-systrar vilket jag är otroligt tacksam för 💜 Vi för alla liknande kamp dagligen som jag och jag har aldrig upplevt så mycket stöd och kärlek som vi har inom denma grupp människor. Och vilken kampvilja!💜 Och tyvärr är det som så många har sagt; det här är en ensamsjukdom och det av många anledningar.
Stor kram till er alla emmiskämpar 💜
PatriZia




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

gimmehope.blogg.se

Här får du följa livets upp,- och nedgångar hos en svårt multisjuk person som även lever med den svåra neuro,- och autoimmunologiska sjukdom ME.

RSS 2.0